Wbrew pozorom w kancelariach pracują nie tylko adwokaci i notariusze. Są to miejsca, w których zatrudnienie znajduje bardzo wiele osób o różnych kwalifikacjach. Co więcej, nie na każdym stanowisku wymagane jest wcześniejsze doświadczenie, uprawnienia bądź skończone studia. Nic zatem dziwnego, że w okolicach Torunia możemy znaleźć bardzo wiele ofert pracy w różnego rodzaju kancelariach. Sprawdź, czy masz szansę na zatrudnienie w jednej z nich.

Praca w kancelarii – stanowiska

W kancelarii zatrudnienie znajdują przede wszystkim adwokaci, notariusze, komornicy i radcy prawni. Są to zawody ściśle związane z wykształceniem prawniczym, a do ich wykonywania konieczne jest ukończenie studiów i zdanie egzaminu państwowego.

Jednak pracę w kancelarii prawnej mogą podjąć również:

  • księgowi,
  • fakturzyści,
  • kadrowi,
  • specjaliści ds. administracyjnych,
  • sekretarki,
  • asystentki,
  • inni pracownicy biurowi.

 Praca w kancelarii – wymagania

Osoby zatrudnione na stanowiskach związanych z administracją biurową zwykle nie muszą mieć wykształcenia prawniczego. W przypadku księgowej czy fakturzystki wystarczą kursy przyuczające do zawodu i znajomość przepisów podatkowych. Sekretarki, asystentki czy kadrowi często przyuczani są do zawodu już na miejscu. Pracodawcy przede wszystkim wymagają od nich:

  • biegłej znajomości obsługi komputera i programów biurowych,
  • umiejętności samodzielnej organizacji pracy,
  • wysokiej kultury osobistej,
  • punktualności,
  • dokładności,
  • znajomości języka obcego (np. angielskiego).

Praca w kancelarii – obowiązki

Adwokaci i radcy świadczą pomoc prawną czy reprezentują klientów przed organami wymiaru sprawiedliwości. Notariusze sporządzają akty notarialne i przygotowują odpisy dokumentów. A jakie obowiązki mają osoby pracujące w charakterze pomocy administracyjnej?

Sekretarka w kancelarii prawnej przede wszystkim:

  • przyjmuje gości kancelarii,
  • dba o właściwy obieg dokumentów,
  • obsługuje korespondencję oraz połączenia telefoniczne,
  • prowadzi kalendarz spotkań z klientami,
  • redaguje zlecone dokumenty,
  • niekiedy również przygotowuje raporty, prezentacje bądź wystąpienia dla prawników.

Obowiązki sekretarki notarialnej obejmują:

  • prowadzenie księgi czynności notarialnych,
  • wspieranie pracy notariusza, w tym sporządzanie i wydawanie wypisów aktów notarialnych i przygotowywanie zleconych dokumentów,
  • przyjmowanie interesantów,
  • obsługa korespondencji i telefonu kancelarii,
  • pobieranie opłat za usługi notarialne.

Księgowy między innymi:

  • prowadzi ewidencję księgową kancelarii,
  • kontroluje operacje finansowe, zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne,
  • sprawdza poprawność dokumentów finansowych,
  • sporządza raporty i dba o właściwy obieg dokumentów.

Do obowiązków fakturzysty należy:

  • wystawianie faktur,
  • przygotowywanie not korygujących,
  • sporządzanie rejestrów sprzedaży.

Toruń – praca w kancelarii

Jeśli szukasz zatrudnienia w kancelarii prawnej, oferty pracy na wymienionych wyżej stanowiskach możesz znaleźć na przykład za pośrednictwem Powiatowego Urzędu Pracy bądź wyszukiwarek internetowych.

Obecnie w Toruniu kancelarie prowadzą rekrutacje między innymi na stanowisko specjalisty ds. kadr i płac, referenta do spraw administracyjno-prawnych czy sekretarki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.
You need to agree with the terms to proceed

Menu