Praca w kancelarii – obowiązki i wymagania
Wbrew pozorom w kancelariach pracują nie tylko adwokaci i notariusze. Są to miejsca, w których zatrudnienie znajduje bardzo wiele osób o różnych kwalifikacjach. Co więcej, nie na każdym stanowisku wymagane jest wcześniejsze doświadczenie, uprawnienia bądź skończone studia. Nic zatem dziwnego, że w okolicach Torunia możemy znaleźć bardzo wiele ofert pracy w różnego rodzaju kancelariach. Sprawdź, czy masz szansę na zatrudnienie w jednej z nich.
Praca w kancelarii – stanowiska
W kancelarii zatrudnienie znajdują przede wszystkim adwokaci, notariusze, komornicy i radcy prawni. Są to zawody ściśle związane z wykształceniem prawniczym, a do ich wykonywania konieczne jest ukończenie studiów i zdanie egzaminu państwowego.
Jednak pracę w kancelarii prawnej mogą podjąć również:
- księgowi,
- fakturzyści,
- kadrowi,
- specjaliści ds. administracyjnych,
- sekretarki,
- asystentki,
- inni pracownicy biurowi.
Praca w kancelarii – wymagania
Osoby zatrudnione na stanowiskach związanych z administracją biurową zwykle nie muszą mieć wykształcenia prawniczego. W przypadku księgowej czy fakturzystki wystarczą kursy przyuczające do zawodu i znajomość przepisów podatkowych. Sekretarki, asystentki czy kadrowi często przyuczani są do zawodu już na miejscu. Pracodawcy przede wszystkim wymagają od nich:
- biegłej znajomości obsługi komputera i programów biurowych,
- umiejętności samodzielnej organizacji pracy,
- wysokiej kultury osobistej,
- punktualności,
- dokładności,
- znajomości języka obcego (np. angielskiego).
Praca w kancelarii – obowiązki
Adwokaci i radcy świadczą pomoc prawną czy reprezentują klientów przed organami wymiaru sprawiedliwości. Notariusze sporządzają akty notarialne i przygotowują odpisy dokumentów. A jakie obowiązki mają osoby pracujące w charakterze pomocy administracyjnej?
Sekretarka w kancelarii prawnej przede wszystkim:
- przyjmuje gości kancelarii,
- dba o właściwy obieg dokumentów,
- obsługuje korespondencję oraz połączenia telefoniczne,
- prowadzi kalendarz spotkań z klientami,
- redaguje zlecone dokumenty,
- niekiedy również przygotowuje raporty, prezentacje bądź wystąpienia dla prawników.
Obowiązki sekretarki notarialnej obejmują:
- prowadzenie księgi czynności notarialnych,
- wspieranie pracy notariusza, w tym sporządzanie i wydawanie wypisów aktów notarialnych i przygotowywanie zleconych dokumentów,
- przyjmowanie interesantów,
- obsługa korespondencji i telefonu kancelarii,
- pobieranie opłat za usługi notarialne.
Księgowy między innymi:
- prowadzi ewidencję księgową kancelarii,
- kontroluje operacje finansowe, zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne,
- sprawdza poprawność dokumentów finansowych,
- sporządza raporty i dba o właściwy obieg dokumentów.
Do obowiązków fakturzysty należy:
- wystawianie faktur,
- przygotowywanie not korygujących,
- sporządzanie rejestrów sprzedaży.
Toruń – praca w kancelarii
Jeśli szukasz zatrudnienia w kancelarii prawnej, oferty pracy na wymienionych wyżej stanowiskach możesz znaleźć na przykład za pośrednictwem Powiatowego Urzędu Pracy bądź wyszukiwarek internetowych.
Obecnie w Toruniu kancelarie prowadzą rekrutacje między innymi na stanowisko specjalisty ds. kadr i płac, referenta do spraw administracyjno-prawnych czy sekretarki.