Komenda Miejska Policji w Bydgoszczy
Komendant Miejski Policji poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Podreferendarz
Miejsce pracy: Bydgoszcz
Ogłoszenie o naborze Nr 151036

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:


· Zagrożenie korupcją,


· Zagrożenie naciskami grup przestępczych.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy.


· Bariery architektoniczne: podjazd oraz platforma przyschodowa dla osób niepełnosprawnych; drzwi wejściowe zewnętrzne dostosowane dla osób niepełnosprawnych (o szerokości min. 90 cm w świetle ościeżnicy), na parterze  budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych, brak możliwości poruszania się wózkiem inwalidzkim na wyższych kondygnacjach – brak wind.


· Narzędzia i materiały pracy: biurko; komputer; faks; telefon; nie występują uciążliwe, szkodliwe oraz niebezpieczne warunki pracy.

Zakres zadań

  • Prowadzi i aktualizuje akta osobowe policjantów i pracowników cywilnych, w celu gromadzenia dokumentacji personalnej zgodnie z obowiązującymi przepisami poprzez włączenia odpowiednich dokumentów do akt osobowych oraz wpisywanie odpowiednich treści (zawartości rozdziałów, przebiegu służby/pracy, awanse w stopniu, odznaczenia, wyróżnienia, nagrody uznaniowe),
  • Przygotowuje akta osobowe policjantów i pracowników cywilnych zwolnionych ze służby, w celu przekazania ich do Archiwum KWP w Bydgoszczy,
  • Wypożycza akta osobowe policjantów innym jednostkom oraz uprawnionym organom po uprzednim uzupełnieniu i sprawdzeniu ich pod względem kompleksowości oraz poprawności, w celu zapewnienia sprawnej obsługi kadrowej,
  • Aktualizuje kartoteki manualne policjantów w celu gromadzenia danych identyfikacyjnych o policjantach pełniących służbę w KMP w Bydgoszczy oraz przeniesionych do innych jednostek, a także zwolnionych ze służby,
  • Udziela informacji i zapoznaje uprawnione osoby z aktami osobowymi, po uprzednim uzyskaniu zgody Naczelnika Wydziału Kadr i Szkolenia KMP w Bydgoszczy, w celu zapewnienia sprawnej obsługi kadrowej,
  • Prowadzi karty zastępcze akt osobowych w celu ewidencjonowania udostępnionych akt osobowych uprawnionym osobom oraz informowania bezpośrednio Naczelnika Wydziału Kadr i Szkolenia o bezpodstawnym przetrzymywaniu tych akt,
  • Na polecenie Naczelnika Wydziału Kadr i Szkolenia sporządza wykazy akt osobowych celem okresowej weryfikacji ilości akt osobowych przechowywanych w składnicy dla zapewnienia pełnej informacji o stanie akt osobowych,
  • Gromadzi notatki z rozmów dyscyplinujących funkcjonariuszy oraz orzeczenia o ukaraniu, włącza do akt osobowych policjantów oraz wyłącza z akt po upływie określonego terminu, w celu zapewnienia sprawnej obsługi kadrowej.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie
  • Znajomość: ustawy z dnia 21.11.2008 r. o służbie cywilnej, ustawy z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych, ustawy z dnia 5.08.2010 r. o ochronie informacji niejawnych, Zarządzenia Nr 678 KGP z dnia 17.06.2005 r. w sprawie zasad prowadzenia przez przełożonych dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem służbowym policjantów oraz sposobu prowadzenia akt osobowych, rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10.12.2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej, Zarządzenie Nr 920 KGP z dnia 11.09.2008 r. w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej Policji,
  • Umiejętność właściwej interpretacji przepisów dotyczących prowadzenia akt osobowych, ich archiwizacji oraz ochrony danych osobowych,
  • Umiejętność organizacji pracy własnej i samodzielność,
  • Komunikatywność, terminowość, sumienność,
  • Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawiającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t. j.: Dz. U. z 2024 r., poz. 632 z ze zm.) lub zgoda na postępowanie sprawdzające,
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie: z ochrony informacji niejawnych,
  • Przeszkolenie: z ochrony danych osobowych.