Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Bydgoszcz
Ogłoszenie o naborze Nr 145222

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:


Większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę; czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej, praca w terenie (wykonywana jest podczas przeprowadzania oględzin nieruchomości), zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:


Stanowisko pracy zlokalizowane na IX piętrze w pokoju biurowym, trzyosobowym w budynku B (wejście od ul. ks. S. Konarskiego 1-3 posiada podjazd dla osób z niepełnosprawnościami, winda, toaleta nie jest przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami).


Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe.


K-PUW zajmuje kompleks trzech budynków: gmach główny przy ul. Jagiellońskiej 3 (siedziba K-PUW, budynek A) połączony z budynkami B i C przy ul. ks. S. Konarskiego 1-3. Występuje utrudniony lub ograniczony dostęp do części budynków dla osób, które mają problemy z samodzielnym poruszaniem się po schodach. W przemieszczaniu się do budynku A i pomiędzy budynkami Urzędu osobom z niepełnosprawnościami pomagają pracownicy Urzędu przy pomocy platformy schodowej.

Zakres zadań

  • wykonuje zadania z zakresu przekazywania mienia Skarbu Państwa na rzecz jednostek samorządu terytorialnego, bada stan dokumentów, rozpatruje wnioski dotyczące przekazywania nieruchomości Skarbu Państwa na rzecz jednostek samorządu terytorialnego oraz przygotowuje decyzje administracyjne i postanowienia w tym zakresie w ceku uregulowania stanów prawnych nieruchomości, wznawia postępowania w sprawach zakończonych decyzja ostateczną,
  • przygotowuje materiały do kontroli starostw, celem oceny danych przed rozpoczęciem czynności kontrolnych. Kontroluje działalność starostw i miast na prawach powiatu w przedmiocie zadań wykonywanych w zakresie administracji rządowej z gospodarki nieruchomościami w celu sprawdzenia prawidłowego gospodarowania nieruchomościami,
  • analizuje status nieruchomości Skarbu Państwa w celu ustalenia ich stanu prawnego i faktycznego, prowadzi statystyki dotyczące nieruchomości Skarbu Państwa,
  • przygotowuje dokumenty, przeprowadza oględziny nieruchomości w terenie, prowadzi rozprawy administracyjne jeśli wymaga tego specyfika zagadnienia, przeprowadza analizę zebranego materiału dowodowego oraz przygotowuje projekt decyzji i postanowień kończących postępowanie administracyjne w celu wyjaśnienia sprawy i uzgodnienia interesów stron,
  • występuje do sądów, wydziałów ksiąg wieczystych o uzyskanie informacji o danej księdze wieczystej oraz o dokumentach znajdujących się w tej księdze, w celu ustalenia stanu prawnego nieruchomości.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
  • Znajomość przepisów: ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o gospodarce nieruchomościami, ustawy Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych, ustawy z dnia 13 października 1998 roku Przepisy wprowadzające ustawę reformującą administracje publiczną, ustawy o służbie cywilnej, ustawy o kontroli w administracji rządowej
  • Umiejętności niezbędne: umiejętność obsługi programów komputerowych, w tym pakietu MS Office, umiejętność redagowania pism urzędowych, umiejętność stosowania prawa w praktyce
  • Kompetencje niezbędne: podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, dobra organizacja pracy i nastawienie na osiąganie rezultatów, odporność na stres, myślenie analityczne, asertywność
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Znajomość przepisów: ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o samorządzie powiatowym, ustawy o samorządzie województwa